micul japonez…

4 Oct

orele 5 35… ceasul suna pentru prima data ca in fiecare zi lucratoare … mi-am format un tabiet… il reprogramez sa sune din 10 in 10 minute pana reusesc sa imi dau curu’  jos din pat… iar asta se petrece, deobicei pe la ora 6 30… deci, suna saracu’ de vreo 6-7 ori pana il opresc de tot… azi… nu a mai apucat sa sune a 3-a oara… in timp ce suna el a 2-a oara… se misca si patul meu… a trosnit si mobila prin casa… mi-am zis… „mama, ce tare… astia de la nokia, inainte sa isi mute fabrica de pe teritoriul mirificei noastre tari, au facut un up-grade experimental la alarma desteptatoare… au aflat de mine… sau au reclamatii ca nu se trezeste omu’ doar cu o alarma… si au facut suneria 4d la telefoane…!”

in fine… cert este ca m-am trezit mult mai devreme… avand timp… am deschis tv-ul sa vad ce se mai petrece prin tara…

si aflu… ca nokia pleaca din tara fara nicio forma de regret… deci… ca nu exista sunerie 4d… a fost doar un cutremur… si mai aflu ca romania a avut parte in ultimul secol de 108 cutremure cu magnitudinea de peste 5 grade pe scara richter… si doar 2 cu grave urmari…1940 si 1977… deci nu e panica…

mai ales pentru mine… cum va spuneam… am stat la etajul 10 ceva timp… deci am avut ocazia sa am cateva experiente interesante cu cateva dintre cele 108 cutremure…

ala din 1986, nu mai tin eu minte… eram mic… dar avand in vedere ca a fost la ora 00 28, probabil ca sforaiam… nu am traume de atunci…

 apoi a fost cel din 1990… ora 13 40… eram intins in pat… ma luase mama de la gradinita si incerca sa ma adorma… mi-am petrecut orele de odihna in preajma blocului… de teama unor replici… ce m-am mai bucurat… toti copiii erau afara la joaca…

au urmat 14 ani liniste… adica au mai fost cutremure mici… dar care erau simtite mai degraba lustra mea si vitrina  din sufrageria comunista… si cum ziceam in 2004, ora 22 34… cand atipisem de cateva momente si am avut impresia ca are glume proaste in repertoriu frati-miu… si, de fapt eram singur prin camera mea… abandonat de ai mei… care erau deja imbracati pentru a parasi casa de aceiasi teama a replicilor… nici nu le pasa ca eu sunt in casa… cand m-au vazut: „aaa… imbraca-te sa coboram”… mai bine lasa…

 a mai fost unu prin 2009… 

ce iti e si cu aceste cutremure… ma prind doar intins in pat… il astept pe urmatorul…

acum cand toata lumea vorbeste de cutremure… ma simt ca micul japonez… obisnuit cu seismele…

Lasă un răspuns

